خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/18 - 14:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
توانگر نوشت:

هدررفت ۶۰هزار میلیارد تومانی LPG در سال۱۴۰۱

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توئیتی مطرح کرد؛تداوم LPGسوزی در سال ۱۴۰۱، حدود ۶۰هزار میلیارد تومان از منابع کشور را هدر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:



هشدار؛ 

هدررفت ۶۰هزار میلیارد تومانی LPG در سال۱۴۰۱

سال گذشته بیش از ۳میلیون تن LPG درخطوط لوله گاز طبیعی و فلرها هدر رفته است. این میزان هدررفت هر ساله از سال۹۷ تاکنون تداوم داشته است. با تداوم این میزان LPGسوزی در سال ۱۴۰۱، حدود ۶۰هزار میلیارد تومان از منابع کشور هدر می‌رود. 



وزارت نفت در دوران ‎ زنگنه، بدلیل تعارض منافع در مصادره ۱۰۰درصد درآمدهای صادراتی LPG، حاضر به عرضه آن در کشور و صادرات بنزین و گازوئیل معادل با قیمت بالاتر نبود، زیرا هر چند صادرات این دو سوخت نسبت به LPG مزایای بیشتری برای کشور به همراه دارد اما سهم وزارت نفت از صادرات بنزین و گازوئیل تنها 14.5 درصد است.



افزودن محدود و هدفمند LPG به سبد سوخت خودروها در شهرهای نزدیک مبادی تولید می‌تواند منجر به افزایش صادرات بنزین و گازوئیل معادل آزادشده و احیای درآمدی بیش از 60 هزار میلیارد تومان برای دولت شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 335218
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار